Kerst aan Zee


180101 - Duinbergen


Terug thuis, in Antwerpen. De eerste die ik dit jaar in ons nieuw frituur tegenkwam was de bakker van achter den hoek, die die voor coke in Marokko een jaar of twee bak heeft gehad en die 'vrouwen-alleen' 't liefst 'tegen de muur' gezet zou zien. Ondanks die fijne burgerzin heb ik hem mijn beste wensen overgemaakt en hoe dat 't hier met nieuwjaar geweest is. Ge moet met uw buren om kunnen, trouwens, stabiele genieën (Amerika, Turkije of bij ons in 't Stad) vinden dat ze alles mogen zeggen, ik ook dus. Dat het voor mij zo niet hoeft, de feestelijkheden, dat bracht de bakker tussen twee happen berepoot aan 't sakkeren over de weggegooide tradities der Belgen. Allez ja, daar is wel iets van. Aan de andere kant, aan de zee genoeg slingers fuséestokjes kernkoppen en feestelijke kwieten op 't strand gezien hoor. (waarom ik dit nu weer allemaal zeg....? een beetje triestig misschien....)

No comments:

Post a Comment

reactinos or comments