Ripcord

Van zijn spaarcenten kocht hij zich in een buchtwinkel in Domburg een werpparachute. Tien kilometer heen en tien weer terug, met de tandem, voorwaar niet niks voor hem. Terug thuis leek het niet wijs om, gezien de straffe wind en het nabij geboomte, de parachute nu al uit te proberen maar hij was er zo op uit (en ik eerlijk gezegd ook) dat ik mij voor de feestelijke eerste lancering zo geposteerd heb dat ik een vrije vlucht binnen de mogelijkheden schatte. Dikke fout! Dat ding ging hoger dan ik dacht, de wind was stijver dan ik dacht en de bomen stonden opeens heel wat dichterbij dan het eerst had geleken, de parachute ging hoog en bij het weerkeren ging hij perfect open, helaas eindigde de vlucht hoog in de bomen. Een inderhaast opgezette recuperatieactie, waarbij Bob-de-Onversaagde elke steelachtige in huis met oer-Scapatape tot een in het lang en in het breed wiebelend stuk gereedschap in elkaar wrocht, mislukte glorieus. Daags nadien fietsten we een tweede keer naar Deutschlands Meist Geliebte Stelle Domburg waar men in alle ernst Italiaanse Bol of Pistolet kan nuttigen in Echte Italienisches Bäckereien waar we ons ten tweede male een parachute aanschaften ..... 

see launching fail on  - - - - - - - - http://www.youtube.com/watch?v=ppnK5efWF2Q
see launching succeed on - - - - - http://www.youtube.com/watch?v=lVvqCP1GGdQ


110411 - breezand parachute rescue
110411 - breezand parachute rescue
110411 - breezand parachute rescue